دومین فارسی ::: نمایشگاه مجازی ایران

ساموئی
ساموئی بانکوک پاتایا دوربین عکاسی خرید اینترنتی
تايلند-هتل نمايشگاه-مجازي هديه-تبليغاتي فروشگاه-الکترونيک فروشگاه-اينترنتي
خريد-اينترنتي نمايشگاه-تخصصي مالزي-سنگاپور تحصيل-مالزي اقامت-مالزي
تور-نوروزي پوکت کانادا سامويي پاريس
بارکد ميکاپ مدل-ميکاپ يخچال-فريزر دوربين-عکاسي
دوربين-فيلمبرداري تلفن-سانترال مايکروفر تور-آفريقا تور-مراکش
تور-انگلستان کارت-صدا کارت-گرافيک برزيل جراحي-زيبايي
جراحي-سينه تور-ايتاليا جراحي-زيبائي جراحي-پلاستيک جراحي-بيني
ليزيک بارکدخوان جزيره-کيش قيمت ارمنستان
پکن شانگهاي مارماريس آنکارا تردميل
پاتايا مالزي پاتايا آنتاليا تايلند
توراروپا تورتايلند کيش تورچين تورآنتاليا
تورمالزي گوانگجو تور-خارجي بليط اندونزي
ويتنام پوکت نيکون دوربين سفر-دبي
سنگاپور مالزي-سنگاپو پاتايا-پوکت دبي-تور تور-فرانسه
سامويي کفپوش-پارکت نما-ساختمان معماري-داخلي درب-اتوماتيک
تور-پاتايا تور-آنتاليا تور-اروپا تور-مالزي تور-ترکيه
تور-چين تايلند-تور ويزاي-تحصيلي مايو کوهنوردي
تور-برزيل تور-هند تور-تايلند آفريقاي-جنوبي کازابلانکا
تور-کيش تور-قشم قونيه طبيعت اقامت-دبي
ويزاي-دبي ويزاي-چين ويزاي-کار مدل-لباس لباس-شب
لباس-زير تور-روسيه چرخ-خياطي خارجي-تور تايلند-هتل
تور-مشهد تايلند-پاتايا تايلند-بانکوک بلغارستان مزايده-مناقصه
روماني قيمت-موبايل قيمت-نوت-بوک قيمت-لپ-تاپ چاپ-ديجيتال
بارکد پرينتر سي-دي سي-دي-خام چاپ-افست
مد-لباس لباس-زنانه طاهاگشت لباس-شب
Custom Search

۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

تورآنتاليا


اطلاعات عمومي
مساحت : 20723 کيلو متر مربع
تعداد جمعيت : 1719751 (2000)
شماره پلاک شهري آنتاليا : 07
معناي لغوي آنتاليا، سرزمين آتالوس مي باشد و در زمان آتالوس دوم بنا شده است. اين شهر پس از پايان پادشاهي «برقها»براي مدتي مستقل بوده و بعدها هم به دست دزدها افتاده است. در سال 77 قبل از ميلاد اين شهر توسط فرمانده سرويلميوس ايسائوريکوس ضميمه خاک روم گشت. در سال 67 قبل از ميلاد به عنوان پايگاه اصلي نيروي دريايي يوپمئيوس درآمده بوده است. زيارت هادريانوس از اين شهر باعث پيشرفت آن شد(130 بعد از ميلاد). اين شهر در زمان بيزانسها مرکز کليساي جامع بوده و نامش آتالئيا بوده و بعد از تصرف ترکها پيشرفت بزرگي داشته است. علي رغم اينکه اين شهر مدرن در زمان عتيق محل زندگي انسانها بوده است اما آثار به جاي مانده از اين دوره بسيار کم مي باشد. يکي از اين آثار به جاي مانده از اين دوره ديوار بلندي مي باشد که قسمتي از آن به عنوان موج شکن بوده و شهر را از طوفانهاي سهمگين حفظ مي‌کرده است. دروازه مرمت شده هادريان اين ديوار از اثرهاي بسيار زيباي عهد عتيق محسوب مي شود. علي رغم اين که شهرهاي عهد عتيق داراي معبد آگورا و آمفي تئاتر مي‌باشد اما تاکنون ثبت مکانهاي اين نوع اثرها امکان پذير نبوده است.
بخش کاله ايچي شهر ويران شده و باروهاي اطراف آن به شکل نعل اسب مي باشد. باروها اثر مشترک دوره هاي يونان باستان، روم باستان، بيزانس ها، سلجوقيان و عثماني ها مي باشد. باروها داراي 80 برج مي باشند. در داخل باروها حدود 3000 خانه وجود دارد که شيروانيش با سفال پوشانده شده است. ويژگي هاي اين خانه ها تنها با معماري تاريخي آن خلاصه نمي شود بلکه اين خانه ها نوع زندگاني، سنتها و آداب و رسوم آن دوره‌ها را به بهترين شکل انعکاس مي دهد. در سال 1972 سمتهاي ايچ ليماني وکاله‌ايچي شهر از سوي سازمان عالي معبدها و اثرهاي قديمي به عنوان منطقه تاريخي ثبت شده و مورد حفاظت قرار گرفته است. در آوريل سال 1984 به خاطر مرمت مجموعه کاله ‌ايچي آنتاليا سيب طلايي اسکارتوريسم از سوي اتحاديه نويسندگان توريسم بين المللي به وزارت فرهنگ اهدا شد. امروزه در بخش کاله‌ايچي انواع هتلها، پانسيونها، رستورانها و باروها ساخته شده است.
موقعيت جغرافيايي:
اين شهر در منطقه درياي مديترانه واقع شده، در شرق آنتاليا شهرهاي مرسين و کارامان، در شمالش قونيه، اسپارتا و بوردور، در غربش موغلا و در جنوبش درياي مديترانه مي باشد.
آب و هوا :
اين شهر به خاطر اين که در منطقه درياي مديترانه قرار گرفته در زمستانها باراني و معتدل و در تابستانها گرم مي باشد.
راههاي مواصلاتي :
ارتباط با اين شهر از طريق راههاي هوايي، دريايي و زميني امکانپذير است. فرودگاه آنتاليا آماده پذيرايي تمام پروازهاي بين المللي است.
شهرستانهاي آنتاليا :
شهرستانهاي آنتاليا عبارتند از: آک سکي، آلانيا، المالي، فينيکه ، قاضي پاشا، گون دوغموش، ابرادي، قاش، کمر، قورغوت الي ،کوم لوجا، ماناوگات و سريک.
آک سکي :
اين شهرستان دومين شهرستان قديمي آنتاليا بعد از آلانيا محسوب مي شود و در يک منطقه کوهستاني و ناهموار قرار گرفته است. فعاليتهاي توريستي در اين شهر همگام با شهرهاي ديگر آنتاليا در چند سال اخير رشد موفقي داشته است. اين شهر سرزمين اصلي گل هاي بهمن محسوب مي‌شود و هر ساله پذيراي جهانگردان و شکارچيان فراواني مي باشد و در ماههاي زمستان توريستهاي محلي و خارجي به منظور زيارت اين گل ها به اين خطه هجوم مي آورند. در کوههاي گدن‌گلمز اين منطقه انواع بزهاي کوهي زندگي مي کند و شکار آنها در قبال پول و مجوز امکان‌پذير است. يکي ديگر از جاهاي تفريحي اين شهرستان، مکانهاي پرورش ماهي قزل آلا روستاهاي سينان خواجه و گوموش داملاي آن مي باشد. از مکانهاي ديدني اين منطقه ييلاقهاي گرگ تپه و چيمن، وادي ايرماک، غارتازه کشف شده بوجاک آلان با عمق 340 متر، مسجد جامع و مدرسه مرکز شهرستان مي باشد.
المالي :
شهرستان المالي در منطقه ليکيا قرار گرفته، تاريخ دقيق ساخت اين شهر معلوم نيست. يافته‌هاي تاريخي کشف شده از مکانهاي تاريخي روستاهاي بيگ‌لرکويو در غرب و قره‌داش، سماهويوک حکايت از آن دارد که سکونت در اين شهر از عصر برنز به بعد شکل گرفته است.
تپه هاي باستاني : سه تپه باستاني در روستاهاي اين شهر وجود دارد. يکي از اين تپه ها، تپه باستاني موغون ميباشد که در غرب شهر واقع شده است. تحقيقات باستان شناسي نشان مي دهد که در اين مکان تمدنهاي مختلفي وجود داشته است. همچنين در غرب اين شهر تپه باستاني ديگري در روستاي سماهويوک وج

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر